Csiliskedéseim a kapszaicin jegyében...

Port of Chili - Csilikikötő

Port of Chili - Csilikikötő

Külön vagy egybe?

2016. október 15. - Seafalcon

Tudom én, hogy a helyesírás ma már szinte senkinek sem szívügye. Amióta Fészbuk van, meg cset, azóta meg pláne. De terjed egy vész egyre jobban: különírják az "egybe írandót" és egybe amit "különkell". És aki látja a rosszat, az bizony egyre inkább átáll a jóról...

Azért hozom ezt fel, mert volt az egyik Kapszaicines zárt csoportban valaki, (nem számít, hogy ki, csak a jelenség az érdekes), aki egy piacra kerülő csilis terméken követte el ezeket a hibákat. Na, egye kutya, megmondom: én voltam.

Háromféle erősségű szószt terveztem: kis legény a gáton, legény a gáton, és nagy legény a gáton. És bizony kinyomtattam a "Nagylegény" és "Kislegény" szavakat a címkére. Aztán valahogy nem igazán tetszettek... Végül elmentem az MTA helyesírás ellenőrző honlapjára, megnéztem a külön vagy egybe menüpontot, és ott egyértelmű lett számomra, hogy külön kell írnom. Itt a link, amit szabadon használjon fel mindenki, aki úgy gondolja, hogy igényesen akar megjelenni (mondjuk egy termékkel), vagy olyan szöveggel, aminél a slendriánság bizony ront az igényes tartalmon.

http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/kulegy#

Azóta új címkét terveztettem, és ilyen lesz a két ominózus:

akai_erosito.jpg

haba_sutotokos.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://chiliport.blog.hu/api/trackback/id/tr1011808993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása