Csiliskedéseim a kapszaicin jegyében...

Port of Chili - Csilikikötő

Port of Chili - Csilikikötő

Kifejlesztettem a LAL módszert a csilitermesztésben

2017. május 24. - Seafalcon

Egy hónap kimaradt a blogban. Most pótolom:

Ott hagytam abba, hogy sok lett a palántám.

blog02.jpg

Ez mára teljesen beigazolódott. Még akkor is, ha átmentek egy vészterhes időszakon, amikor alaposan túlöntöztem őket. 

blog01.jpg

Sajnos volt két olyan időszak, amikor pénteken mentem Pestre, a következő hét Pesten, és a rákövetkező hétfőn jöttem vissza. Ekkor jól felöntöttem a tálcát vízzel, és úgy hagytam őket. Működött a dolog, mert túlélték, sőt amikor megjöttem, még ki se voltak száradva. Valójában ezzel kezdődött a LAL módszer. Ezt még egyszer megcsináltam. A palánták levele a zöld és a világos sárga között "játszotta a színt".

blog03.jpg

A következő gubanc az volt, amikor át kellett ültetnem nagyobb cserépbe, az állomány felét ki kellett lakoltatnom, albérletbe a barátaink melegházába.

A következő lelki megrázkódtatás akkor ért késő ősszel, amikor a fóliasátor kissé megszakadozott, de azt mondtam, hogy a lyukas sátor is jobb mint a lyukatlan nincs sátor, nem szedem szét, majd csak idén ősszel. Erre jött az áprilisi téli cudarság. A fóliasátor feladta.

blog04.jpg

 

Amint elolvadt, szét kellett bontani, ha csilizni akarok az idén!

blog05.jpg

Kaptam segítséget is, Karcsi, a szomszédom, segített építeni, és megszüntetni is. Sőt még a rotáláshoz is áthozta, az ő, robosztusabb kapálógépét. 

blog11.jpg

A sátor április19-én omlott le a hó súlya alatt és 26-án már ilyen volt a kert:

blog06.jpg

Jött a csepegtető öntözés lefektetése:

blog07.jpg

És ezzel tulajdonképpen készen álltam a palántázásra. Volt egynehány palántám:

blog08.jpg

Hát... kihordani, és fajtánként elszortírozni, nem semmi volt (a rossz lábammal!)

A csövekre talajtakaró fóliát tettem, kivágtam a palánták helyét, ment bele két marok tőzeges marhatrágya, öntözővíz és a palánta. (Ezt azért nem tudja egyetlen palántázó-csodaszerkezet sem! Mert kaptam pár videómegosztást ebben a tárgyban.) Tegnap este végeztem:

blog09.jpg

A hülye szeles idő miatt még téglával is leszorítottam a fóliákat, nemcsak tüskével. És persze maradt még palántám, a legsatnyábbak:

blog10.jpg

Nem tudom, mi lesz velük, de hogy nem dobom komposztba őket, az tuti. Lehet, hogy kiviszem a szebbeket piacra...

Ja, és azt még nem mondtam, hogy kísérletképpen csináltam magamnak tizenvalahány vödrös csilit is:

blog12.jpg

A sátoromlás, a túlöntözés, a palánták emiatti elmaradása, későbbi napon megégése miatt alkalmazom az idén a LAL módszert.

Lesz, Ahogy Lesz!

Szóval befejeztem, kiültettem, most már csak fel kell tennem az időzítőt a csapra, és mehetek Pestre, ha muszáj, lesz aki öntözni fog!

Csak egy valamit mondjatok meg: ki a franc fogja feldolgozni ezt a rettentő sok csilit?

A bejegyzés trackback címe:

https://chiliport.blog.hu/api/trackback/id/tr2212536417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ajanayana Atesz Leányfalvi 2017.05.24. 11:03:22

Menni fog az, Pista bátyám. Ha megvan a kitartás (és Nálad megvan), meglesz az eredmény. További jó munkát!

Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2017.05.24. 12:28:16

Hát, most már elültetve, megnőnek, termést hoznak, az biztos! Köszönöm a biztatást!
süti beállítások módosítása