Csiliskedéseim a kapszaicin jegyében...

Port of Chili - Csilikikötő

Port of Chili - Csilikikötő

Paprikát füstöltem

2015. november 08. - Seafalcon

Ez ma menő kulináris alapanyag, bár én nem látok benne túl nagy fantáziát, kicsit sznobosnak tartom, bár hogy ki mit szeret, az a "mangánügye", és még az is elképzelhető, hogy nekem is bejön. Egyszer vettem már 10 dekát, megszagoltam, hááát... egészen biztosan füstölt volt. Afféle akár termék...

No, mindegy. Mindenképpen ki kellett próbálnom. Mielőtt nagyobb alaki és anyagi befektetéseket eszközlök, egy állati egyszerű módszert találtam ki. A kemence kéményébe vertem négy szöget, kötöződróttal felhúztam egy paprikával megrakott rácsot, és belelógattam még egy füzért is, a kémény tetején rögzítve. Ha bejön, akkor majd készítünk hozzá füstölőkészséget! Íme a fénykép:

Füstölőt csináltam a kemence kéményéből!

 Azonban már kezd kirajzolódni a végleges megoldás, a kémény tetejére akasztók készülnek, és arra egyszerűen felaggatom keresztben a paprikafüzéreket! Bár ez még alakulhat!

A füstöléshez diófát használtam, a gyújtós és a papír füstjét kiengedtem, csak utána kerültek a paprikák a helyükre. Két óra hosszan ment a kemence. (Sajnos nem volt semmi, ami belekerülhetett volna, bár egy kis kenyérlángosnak lett vón' helye benne. (De az meg hizlal, meg cukros is vagyok...)

Füstöt úgy gerjesztettem, hogy a kemence tevőjét úgy zártam be, hogy nagyjából öt centis rést hagytam alul, ezáltal kapott huzatot, és felül gomolygott a füst. Időnként kinyitottam, hogy lángra kapjon, aztán újra becsuktam.

fusti-kemence.jpg

Ezután jöttek be a garázsba, darálódni. Szét kellett válogatnom. A füstre egy utolsónak leszedett tőről "friss" anyag került, és két füzér az ablakról. Először alaposan megmostam a kerti csapnál, utána füstöltem. Az aszalóba mentek azok a paprikák, amelyek nem száradtak ki teljesen a füstben - mert meglepetésemre sok csont száraz lett! -, a szárazak az aprítóba került. Az alsó paprikák, amelyek a forró füsttel kerültek bensőséges viszonyba, csontszárazak és szép feketék lettek (de nem égett meg egy sem!) 

fusti-garazs.jpg

Az aprítót az eMAG-on vettem a Csilikertész fórumon ajánlotta valaki. Hát arra nem jó, hogy a magokat is megdarálja, ezért alkalmazni kellett az 1981-ban vett kávédarálómat. Nem, akartam hinni az orromnak, amikor kinyitottam a darálót, a mellbevágó csili illat mellett jellegzetes diós füstös illata volt!

És íme a kész termék:

fusti-termek.jpg

Amit kaptam, az tetszik. Jövőre is biztosan fogok füstölni! (Szobosulok, vállalom!) Azt látod, az üvegre csak azt írtam, hogy csili, mert a fajtáját illetően bizonytalan vagyok. Az unokám román rokonságától kaptam egy tövet, amiből magot nyertem, és harmadik éve termesztem. Leginkább arra hajlok, hogy pfefferoninak hívjam, de nem vagyok benne biztos. És még egy dolog, annál (100-500 SHU) sokkal csípősebb. Szerintem ott van valahol a cseresznyepaprika és a cayenne között.

Ha valaki felismeri, kérem ne fogja vissza magát, mondja meg a tutit!!!

fusti-peperoni.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://chiliport.blog.hu/api/trackback/id/tr268059266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása