Csiliskedéseim a kapszaicin jegyében...

Port of Chili - Csilikikötő

Port of Chili - Csilikikötő

Tele a fóliasátor, és mégsem örülök felhőtlenül!

S01 - 137. nap - 2016. május 28.

2016. május 28. - Seafalcon

Megvártam a május elejét, és hitelt adva a 15 napos előrejelzésnek beültettem a fóliasátramat. De előbb mutatok egy képet:

00-ultetes3.jpg

Ha olvasod a blogom, akkor emlékeztetlek arra, hogy egy palánta úgy bújt ki a földből, hogy a magház nem jött le a sziklevélről, aztán bűnös segedelmemmel leszakadt, de nem száradt el. Nos, láthatod, hogy mekkora lett egy jól fejletthez képest. Örülök, hogy megtartottam, és nem dobtam ki! Ami élni akar, azt hagyjuk is élni!

Először megmutatom, hogy hogyan ültetem el a palántáimat. Mások ültetnek, én elásom őket. Több éves tapasztalatom,, hogyha csak elültetem a palántáimat, akkor a kötött agyagtalaj páncélbevonatot képez a felszínen, és lehetetlen locsolni, mert az öntözővíz zöme elfolyik a felszínen (és sem a kapát, sem a derekamat nem loptam, hogy állandóan csak...) Tehát én mélyre ásom a palántát.

00-ultetes6.jpg

Az egy ásónyomba előbb teszek két maréknyi marhatrágyát, erre jön két marék palántaföld, és mehet a palánta. Körberakom agyagos földdel, és persze a tetejére is megy. Egészen a sziklevélig beültetem a földbe, mert legyökerezik, és később stabilabban áll. És marad még legalább tíz centi mély gödör. Ebbe megy a locsolóvíz, ami így nem folyik el, van idő beszivárogni a talajba.. Ezután teszem rá a talajtakaró fóliát (ezt az idén használok először, mert megóv a gyomok kapálásától és tudod, - nem loptam se a...!

00-ultetes7.jpg

Kint a szabadban téglákkal szorítom le, és a palánták mellé is teszek, hogy legyen lejtés a palánták felé. Ugyanezt a módszert alkalmaztam a fóliasátorban, csak ott vízáteresztő agroszövettel takartam a sorok közét.

00-ultetes4.jpg

A rögzítéshez műanyag fóliatüskéket használtam. Szépen beültettem az összes palántát.Ültetés után megcsináltam az öntözést. Januárban óccón vettem az Alibabánál. Összeraktam.

00-ultetes5.jpg

A kis piros fejeket csavargatni lehet, és beállítani a kifolyó víz mennyiségét! Hát ez hurrá! Nem?

00-ultet05.jpg

Nos, nem teljesen! Mert ha minden fejet csöpögésre állítok, akkor a vékonyka csövekben akkora a nyomás, hogy szétdurran az összeillesztéseknél, így csepegtetés helyett öntözésre használom, általában 20 percet van nyitva, és akkor megfelelő mennyiségű vizet kapnak a palánták!

Ezt a rendszert megcsináltam a kinti paprikák egy részéhez és a paradicsomokhoz is. Így most már csak várni kell, hogy izé... teremjenek, meg minden, vége a gondoknak.

A hír igaz, csak nem teljesen ebben a formában.

Mert az alsó képen látható, hogy amit kitanáltam, az bizonyos fokig beledőlt az ő dugájába. Mert az klassz, hogy a palántákat elástam mélyre, és van nekik gödrük, ahol öntözni lehet, de sajnos a fekete fólia mindegyik palánta alsó levelihez simul. És amikor 1500 fokra felmelegedett a dög feketéje, akkor sajnos a palánták alsó levelei szépen megsültek...

00-ultetes8.jpg

És a palánták zöme levetkezte az alsó leveleket, ami bizony visszavetette őket a fejlődésben! Egy se pusztult el, de nem röhögnek szegények odabent a fóliában, és kint a rekkenő napon, amikor fentről a Nap perzsel, alant pedig a fekete fólia süti őket!... szóval meggondolandó jövőre... ha simán palántázom, akkor nem éri el a fólia az alsó leveleket...

A bejegyzés trackback címe:

https://chiliport.blog.hu/api/trackback/id/tr398753634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása