Csiliskedéseim a kapszaicin jegyében...

Port of Chili - Csilikikötő

Port of Chili - Csilikikötő

Beültetés előtt

S01 - 104 nap - 2016.04.25.

2016. április 25. - Seafalcon

Hát a cím elég hülyén hangzik. De ha azt írom, hogy kiültetés, akkor mindenki (én is) arra gondol, hogy mennek ki a palánták a szabad földbe. Pedig nem, csak mennek be a fóliasátorba.

Biztosan vannak, akik már a fóliában gyönyörködnek a palántáikban, de én még nem vettem a bátorságot, hogy kivigyem őket a lakásból. Illetve van egy tálcányi növényem, amit napok óta kint tartok, de ez a benti helyhiánynak köszönhető.

Sajnos az időjárási előrejelzések nem olyan jók, hogy a fóliára mertem volna bízni a palántákat. Most is, holnapután éjszakára, -2 fokot mond a Köpönyeg.hu, és nálunk jellemzően hidegebb szokott lenni, mint az előrejelzés. Így még várok, és készítem elő ültetésre a dolgokat a sátorban.

Ja, hogy te még azt se tudod, hogy van fóliasátram? Pedig igen! Tudom, előbb kellett volna megcsinálnom, de sokáig vacilláltam, hogy 68 éves fejjel belevágjak-e, de arra gondoltam, ha a korom miatt nem csinálom meg, akkor valóban egy vénség vagyok, pedig belül csak harminc múltam. Hát belevágtam. Tapasztalat és gyakorlat nélkül. Egy kicsit el is baltáztam, a következőt már tudom, hogyan fogom csinálni. Ez is olyan mint a fiatalok lakásvásárlása és berendezése: az elsőt az ellenségednek rendezed be, a másodikat a barátodnak, a harmadikat magadnak!

Szóval a fóliasátor születése képekben:

folia1.jpg

Ha újra kezdeném, akkor egy kicsit keskenyebbre csinálnám...

folia2.jpg

 

folia3.jpg

A deszkák toldása.

folia9.jpg

A deszkák rögzítése. Később mindet alaposan betekertem fóliával

folia4.jpg

Egyedül nem lehet a fóliát feltenni. A "megoldhatatlan" gond a sarkok voltak! Hogyan lehet feszesre húzni? Hát ez bizony nem sikerült!

folia5.jpg

Áll a sátor és van ajtaja is...

folia6.jpg

Sajnos egy citromfám megégett, amikor kivittem a sátorba napoztatni (és jól ott felejtettem), de szerencsére túlélte.

citromfa.jpg

Így aztán, amikor azt olvastam, hogy nálam sokkal okosabb chilizők a sátorba Raschel hálót használnak a nap erejének csökkentésére, azonnal beszereztem egy 30%-ost. Hasonló, mint a hagyma és burgonyazsák.

folia8.jpg

És felástam a beültetendő területet!

folia10.jpg

A reumám és a porckopásom azért nem ásásra predesztinál, ráadásul ennyire csont száraz talajon. Három nap alatt sikerült, de megcsináltam... Hát...  Na, mindegy, készen van! A sátor 4,5 x 7,5 méteres, ez 33,75 négyzetméter, középen maradt egy méteres sáv, így aztán 26 négyzetmétert kellett felásnom.

folia7.jpg

Most itt tartok. Körben sima fekete fólia akadályozza a gyomokat majd, a soroknál és közte majd vízáteresztő takarófólia.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://chiliport.blog.hu/api/trackback/id/tr118661048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása