Csiliskedéseim a kapszaicin jegyében...

Port of Chili - Csilikikötő

Port of Chili - Csilikikötő

Magok elvetve, ez valóban a szezon indulása!

S1 - 001 nap - 2016.01.12-13

2016. január 13. - Seafalcon

Végre! Azt hiszem minden chilifanatikus, aki növényeket babusgat, ezt a napot várja türelmetlenül. Elérkezett, és rohadt pipa vagyok magamra! Nem tudom, más is így van-e ezzel, de belőlem ilyenkor kitör az ősparszt földéhsége, elvesztem a fejem és a józan eszem! Nem az ész, hanem a vágy munkálódik bennem!

Kezdem azzal, hogy tudom, mekkora a területem. Tudom mennyit akarok fajtánként ültetni. Ha kell tíz tő Habanero, akkor mi a francnak nekem egy zacskó magot félretenni? Ha azt mondom, hogy akarok tizenöt Habanero palántát, akkor miért csíráztatok ki 30 darabot, amit sajnálok kidobni??? Úgy látszik, hogy ezen még dolgoznom kell, de magamat ismerve hamvába holt vállalkozás!!!

Van nekem egy helyre kemikáliám, amit tavasszal vettem a fehérvárcsurgói Károlyi kastélyban tartott virág és dísznövény kiállításon és vásáron, egy észt kiállítótól. Cytokinin a hatóanyaga.

01-magok.jpg

Ez növekedést és csírázást serkentő szer. 4-6 órát kell áztatni a magokat benne. nyilvánvaló, hogy kivártam a hat órát, és addig előkészítettem a palántatálcákat.

Első volt a kókuszrost. Egy tégla (600 gr) kiad vagy 5-6 liternyi talajt. Bele a vödörbe négy liter langyos víz, és egy tégla. A biztonság kedvéért tettem a vízbe FlortaVit 4-es tápoldatot két kupaknyit, bár nem szükséges, mert a kikelő növények a sziklevélből élnek, hiszen még nincs olyan gyökerük, amivel a tápot fel tudnák szívni.

Vettem "szívató" tálcákat és két darab 66 rekeszes palántatálcát. A szívatótálca (ha vennél, így keresd a neten, én itatótálcának gugliztam meg, és véletlenül akadtam rá.) alja barázdált, ebben áll a palántatálca, és a vizet a tálcába öntöm, hogy alulról öntözhessek. A kókuszrost azért is jó, mert a nedvszívó képessége fantasztikus! 

02-kokusztegla.jpg

A rostot beletettem a palántatálcába kétharmadig a rekeszekbe, majd mentek rá a magok. Már kétszer megszívtam a műanyag jelölőpálcákat, táblákat, ezért a tálca bal felső sarkát megfestettem, és térképet írtam, melyik rekeszben milyen chilimag került.

03-magok.jpg

Vízpermettel megnedvesítettem, majd feltöltöttem kókuszrosttal, és a szívatótálcába öntöttem kb. 2 liter vizet. Ez úgy szívódott fel, hogy a kókuszrost teljesen nedves lett.

04-kelhetnek.jpg

Betettem a "keltetőbe", de mivel nincs szükség fényre, ezért a villanyt lekapcsoltam. A tálcák körül 26 fok van, remélem, hogy ez OK. Nagyon várom, hogy megérkezzen az e-Bayen vásárolt melegítőfólia.

Szóval lesz 132 palántám. Már az ideológia is megvan: kísérletezni fogok, hogy a melegházban, világítás nélkül és a keltetőben tartott palánták közötrt mennyi lesz a különbség... Persze csak akkor kerülnek mostohább körülmények közé, ha már áttűzdeltem őket, és kinőtte az állomány a polcrendszeremet.

Csak a rend kedvéért, hogy milyen magokat ültettem:

Carolina Reaper, Dorset Naga Jolokia Red, Trinidad Moruga Red, Yellow Bhut Jolokia, Trinidad Scorpion, Habanero Yellow, Habanero Red, Peter Red Peper, Cayenne, Piri-piri, Aji Amarillo, Thai Dragon, Bishop Crown, Jalapeno és Jalapeno Tam.

A bejegyzés trackback címe:

https://chiliport.blog.hu/api/trackback/id/tr418267490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása